WEKO3
アイテム
日本語初中級学習者の作文における誤用分析と指導法の一考察 : ベトナム語母語話者の誤用例を通し
https://doi.org/10.15109/00000132
https://doi.org/10.15109/000001323e31a94a-9aee-40eb-bc6e-4a49b890455a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
研究紀要_第31号_04京谷美代子 (7.7 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-08-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本語初中級学習者の作文における誤用分析と指導法の一考察 : ベトナム語母語話者の誤用例を通し | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A study of an analysis and teaching method of Japanese language misuse in essays by beginner and intermediate learners : Through examples of misuse by native Vietnamese speakers | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本語教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 作文教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 誤用分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ベトナム語母語話者 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15109/00000132 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
京谷, 美代子
× 京谷, 美代子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Of the four skills of listening, speaking, reading, and writing in language learning, one of the major burdens for Japanese learners without a basis of Kanji characters in their own language is the acquisition of writing skills. However, there are a wide variety of essays, such as writing questions for EJU, motivation for applying to the university, and manuscripts for presentations. But, compared to the development of conversational and listening comprehension skills, improvement in "writing" skills is slower, pointing to further effort being required to establish a teaching methodology to address the problem. In this study, I collected essays written by Vietnamese learners of Japanese at an intermediate level and tried to analyze misuse of kanji, notation and grammar with a focus on vocabulary. By doing so, I analyzed any misuse expressions that ware affected by Vietnamese language, and identified more effective teaching methods for writing. |
|||||
書誌情報 |
佐野日本大学短期大学研究紀要 en : Sano nihon university college bulletin 号 31, p. 37-54, 発行日 2020-03-25 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 佐野日本大学短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24340707 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |